U tijeku izgradnja drugog kolosijeka pruge Dugo Selo – Križevci

0
Komunalac add

I.D.

Nakon što je proljetos u sjedištu HŽ Infrastrukture sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., DALEKOVOD d.d. i ZAGREB-MONTAŽA d.o.o., potpisan ugovor vrijedan milijardu i 234 milijuna kuna, radovi na dionici Dugo selo – Križevci, započeli su krajem srpnja. Radi se o strateškom projektu od javnog značaja za Hrvatsku te, do sada, najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu. Sufinanciran je sredstvima iz EU fondova.

U tijeku su i radovi na vrbovečkom dijelu pruge, a izvođači radova odlučili su kako će iduće tri i pol godine upravo naš grad biti dom njihovim građevinarima. 

Projekt uključuje  izgradnju drugoga kolosijeka na pružnoj dionici duljine 36,4 km te rekonstrukciju lukova na postojećem kolosijeku ukupne dužine 9,4 km. Nadalje, gradit će se novih šest mostova (od kojih dva cestovna) i rekonstruirati sedam postojećih. Ukida se ukupno 17 željezničko-cestovnih prijelaza koji će se zamijeniti s 12 križanja (denivelacija) u dvije razine i dva pješačka prijelaza koje će zamijeniti novi pothodnici. Obuhvaćena je i nadogradnja stabilnih postrojenja električne vuče te modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. Rekonstruiraju se ujedno i dugoselski, vrbovečki te križevački kolodvori te pripadajuća stajališta, a potpuno novi kolodvor gradi se u susjednom Gradecu. Rok izvođenja je 45 mjeseci, preciznije – radovi bi mogli biti okončani u veljači 2020. godine. Što sve ove brojke znače? Komotniju i bržu vožnja za građane koji koriste ovu vrstu prijevoza. Vlakovi će nakon izgradnje i obnove ovom dionicom voziti i do 160 kilometara na sat. Na internetskoj stranici HŽ-a stoji kako je ovim projektom omogućeno povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz znatno ulaganje u zaštitu od buke, po europskim standardima.

O detaljima i značaju projekta za vrbovečki kraj, razgovarali smo s pročelnikom Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i gospodarstvo grada Vrbovca, Đurom Turkom.

-Grad Vrbovec sudjelovao je u pripremi dokumentacije za izdavanje lokacijske dozvole. Surađujemo s HŽ Infrastrukturom kao formalnim investitorom. Jučer (13. rujna, op.a) održan je sastanak s predstavnicima HŽ-a i izvođača radova. Dogovoreno je da nam ustupe jedan primjerak kompletne tehničke dokumentacije, kako bismo znali sve detalje, odnosno, što se gdje planira i što će se napraviti na trasi naše lokalne samouprave. Dakle, od Lonjice do Općine Gradec. Konkretnije, i zbog detalja oko izvođenja nadvožnjaka ispod groblja, kako bismo riješili pitanje parkirališta pokraj. Isto tako, moramo dogovoriti rješenje, tj. sporazum o prekomjernom korištenju prometnica. Moramo osigurati da po završetku radova saniraju nastalu štetu. Obišli smo teren, definirani su pravci, njihova tehnologija i način korištenja te očekujemo da ćemo uskoro zaprimiti njihov prijedlog tog sporazuma.

Dodaje kako je od HŽ Infrastrukture zatražen višak građevinskog materijala, izuzet iz trupa postojeće pruge, a kojeg više nije moguće ugraditi u građevinu, kako bi Grad mogao sanirati i poboljšati stanje na lokalnim poljskim putevima. – Odredili smo lokacije depoa za višak tog materijala. Uredili bismo dodatno i putne grabe te okolno raslinje s malčerima kako bi se taj materijal mogao navesti na puteve, a ovisno o kvaliteti materijala, možda će se moći koristiti i za nerazvrstane ceste. Ono što preostaje, ističe pročelnik, jest problem autobusnog stajališta u naselju Stjepana Radića. Probijanjem trase spojne ceste prema Brčevcu, ugibališta tamo više nema, a početkom nove školske godine, i većom frekvencijom putnika i školske djece, taj je problem sve izraženiji. 

ChannelImages

Komentiraj

Molimo Vas da unesete svoj komentar
Molimo Vas da ovdje unesete svoje ime